Giovanni Cavazzon



IL DIARI -Stampe libare
Diretôr responsabil: MAURO TOSONI
Realizât cul jutori de Regjon Friûl Vignesie Julie

IL DIARI, MENSÎL DI INFORMAZION - NUMAR 11, NOVEMBAR DAL 2007 - EDITÔR: T&T COMUNICAZIONS, UDIN - STAMPE: EDIGRAF, VIE DAI MONTECCHI, TRIEST - REGJISTRAZION TRIBUNÂL DI UDIN N.42/06 - PUESTIS TALIANIS S.P.A - SPEDIZION IN A.P. - 70% - CNS UD N.16/06

Lis manifestazions de Academie Liciniana di Martignà pai 40 agns di ativitât artistiche dal mestri Giovanni Cavazzon
Il Friûl in 150 ritrats

L’autoritrat di Cavazzon e, a drete, il ritrat dal famôs artist furlan Giorgio Celiberti

Al è za stât marcât cemût, cui pardabon cetancj (passe 150) ritrats di personis e personaçs di ogni etât e stât sociâl, Giovanni Cavazzon al vedi di fat realizât un cuadri de societât furlane, che si pues ben ricognossi tal timp, tai estris, tai dolôrs dal taramot, te celebrazion dai siei interpretis plui significatîfs. Tra chescj il plui resint al è l’Omaç a Primo Carnera (Museu Vile Carnera di Secuals), une pirografie su len di pôl (cm 240x110) che e celebre lis carateristichis e e sintetize la vite di chest mît. Altris personaçs dal sport tant che Enzo Bearzot e Dino Zoff a son i protagoniscj di dôs oparis particolârs.
Il ritrat di Giorgio Celiberti al è descrit intun test critic di Licio Damiani: “La ecletiche rapinositât di tecnichis e je confermade des imagjins multiplis mutuadis dal dinamisim cinematografic, là che Cavazzon, par rivâ a brincâ la molteplicitât di espressions dal sogjet che a dan sù intun marilamp, al doplee o al tripliche lis musis te stesse composizion. Ve, alore, la secuence dai
Trê moments di Giorgio Celiberti, intaiâts cun lapis e sanghine cun dissen rampit di fate leonardesche (…)”
Domenico De Stefano al scrîf: “La femine si lasse ritratâ ancje tai siei aspiets plui intims, e je simbul de vite e dal amôr che e puarte tal grim, e Cavazzon al ricercje te sô cjalade i revocs plui platâts, dolçs e sensuâi tal stes moment. Il so al è un lavôr di introspezion e di indagjin psicologjiche: ve il
ritrat di Paola Borboni, in chê volte e veve novante agns, cussì disponibile a metisi in pose cul so estri inmò galandin; ve la splendide Dalila Di Lazzaro ritratade te sô bielece, vivarositât e elegance; ve Alessandra Guerra figurade sedi tai siei moments serens e te sô feminilitât che tant che “vitime” des preocupazions e des responsabilitâts che i vegnin de sô cjarie tal mont politic (dut câs ca no je condane, ma ben partecipazion); ve inmò Gianola Nonino, piturade intune espression enigmatiche.
I ritrats feminins a son completâts cun figuris di vecjis feminis furlanis pituradis te lôr dignitât salde, juste dopo di vê patît i martueris dal taramot.”
Ancje il teritori furlan al è stât studiât cui “ritrats” des puartis di Vie Vilalte prime de ristruturazion. Il corpus di chestis oparis al è un document storic di un moment de vite de citât di Udin.
Lis lûs e lis muris di Palme a àn ispirât cetancj cuadris, cussì come i paisaçs rampits de lagune di Grau.
Giulio Belluz al à scrit che “I ritrats di Cavazzon a son un diferent di chel altri. No parcè che lis musis a son difeerentis: al sarès facil. A son diferents parcè che la ricercje psicologjiche e sociâl di ogni personaç e da vite a une storie uniche. Individuâl. E individuabile te tecniche, tal supuart, tai colôrs. Tant che chescj ritrats no son dome “ritrats” ma ben “cuadris”, parcè che a van di là de scjaipule de rapresentazion dal sogjet.”
Compagn si pues dî sul studi dai paisaçs e dai lûcs.
Dutis furlanis a son lis modelis che a àn ispirât il maestôs cicli des oparis (cuadris e instalazions)
Intor di Venus.
Tal coment di Licio Damiani si lei di “Un zûc sutîl di fentis, di ribatudis, di rimants ironics. Romanticisim, purece formâl estreme e voie di zûc, la citazion perfete fin tal virtuosisim e la parodie de memorie. Tes splendidis
Veneris di Giovanni Cavazzon la art e cjale se stesse, si esibìs e si ribat inviant un procès sofisticât di speculazion mentâl.”
Enzo Santese al scrîf che “La piture di Giovanni Cavazzon e je peade ben e no mâl cuntune origjin di classicitât, che e salte fûr intune figurazion là che la femine di vuê e chê dal mît si soreponin intune alusivitât plene di revocs significants. L’artist al marcje l’ôr concetuâl de bielece contestualizant la figure feminîl intune sclete rarefazion.”
La tiere dal Friûl e je ancje tiere di vin: il cicli des
Bacantis al è cetant preseât in mostris a teme e ancje tes cantinis, tant che in chê dai Produtôrs di Cormons, là che a son presintis grandis oparis realizadis su pes botis. Domenico De Stefano al scrîf che: “L’aspiet di origjinalitât di Cavazzon di chest pont di viste si pues notâ in prin plan te splendide opare Bacantis, cun ritmis classics, là che lis trê figuris a son invuluçadis intune lûs artificiâl e inmagade tes tonalitâts preziosis dai ros, narant e rosâts, e imbastide intun senari ireâl di sfantâsi cu la lôr bielece svoladie.”


IL PROGRAM
Chest an a son cuarante agns di presince salde e di ativitât culturâl dal mestri Giovanni Cavazzon in Friûl. Di formazion inteletuâl lombardeemiliane (si è diplomât Mestri di Art in senotecniche li de Academie “Toschi” di Parme e al à frecuentât la Academie di Brera cun docents tant che A. Funi), al è vignût a stâ in Friûl tal 1967, sul inizi de sô ativitât di insegnant di educazion artistiche. In Dicembar si fasarà une fieste in ocasion dai 40 agns in Friûl dal mestri Giovanni Cavazzon li de sede de Academie Liciniana. In chê ocasion e sarà presentade la monografie edite de Cjase Editore di Art GHELFI di Verone, cun test critic dal dot. Licio Damiani, e une antologjie di diviers autôrs. Personâl li de sede de Associazion (dal 1 ai 23 di Dicembar dal 2007). Conciert dai diplomants e dai diplomâts dal Conservatori “J. Tomadini”.



.......................................................................................BACK......

.........................................................HOME...................................

...............NEXT.............................................................................